2005

• 17/12/2005

Mtb-wedstrijd

Vandaag heb ik in de sneeuw, hagel en regen weer een mtb-wedstrijd gereden in Arkel. En ik werd 1e (van de twee... moet ik er eerlijk bijzetten!). Dit was tot nu toe het moeilijkste parcours. Je moest veel klimmen en dalen en er zaten veel scherpe bochten in van meer dan 90 graden. Door het weer was het parcours hier en daar een modderpoel. Voor het sturen was het zeker een goede oefening. Ook moest je over een paar bruggetjes fietsen en vlak voor mij was er een man die een bruggetje had gemist en in de sloot lag!

Vorige week was ik 3 dagen ziek en had ik niks gedaan, dus 's avonds na de wedstrijd had ik spierpijn! De andere dame die meereed zat op een veldrijfiets, wat ik erg knap vond op zo'n parcours. Ik word overigens lid van de Putse Renners Club Delta in Spijkenisse en neem een elite-licentie en ga het komend seizoen naast het lopen ook wegwedstrijden rijden!

• 08/12/2005

ATB competitie Vlissingen

Vandaag ben ik weer 3e geworden in een wedstrijd bij de ATB competitie van Zeeland in Vlissingen! Bij het verkennen van het parcours dacht ik dat ik wel laatste zou worden, omdat het een enorm technisch parcours was. Er zaten heel veel bochtjes in die je strak om bomen heen moest sturen en dat technische lukt nog niet zo goed (ik doe tenslotte nog maar 4 weken aan mountainbiken en mag de fiets van mijn zwager lenen).

Ook moest er 2x geklommen worden, 1x fietsend met haarspeldbochten de dijk van de boulevard op en 1x lopend via een steile trap. Verder waren er stukken over schelpenpaadjes, waar ik goed vaart kon maken en er was een afdaling van mul zand die ik ook maar lopend heb genomen. We reden 4 rondjes. Ik heb nu ook maar een snelle start gemaakt en reed vanaf de eerste klim op de 3e plek.

• 03/12/2005

Mountainbike wedstrijd - camping Denk Inkel Kruiningen

Vandaag heb ik weer een wedstrijd op de mountainbike gereden en dit keer was het parcours veel vlakker. Het parcours was bij camping Den Inkel waar ook wel crossen gelopen worden. Er was veel gras en er zaten 3 stukjes bos in met 2 klimmetjes. De dames startten weer erg snel vond ik, dus heb ik mijn eigen tempo gereden.

Na 2 rondjes lag ik op de 4e plaats. We moesten 50 minuten rijden en met nog 2 rondjes te gaan haalde ik de 3e dame in en kon ik de 3e plaats vasthouden tot de finish! Halverwege de wedstrijd werd ik gedubbeld door de heren veteranen die een minuut eerder waren gestart. In een van stukjes bos reden er twee achter me en ze waren me een beetje aan het opjutten, omdat ze niet konden passeren.

Aan het einde van dat smalle stuk was een afdaling en ja hoor, omdat ik de bocht te snel nam, stuurde ik de afdaling niet goed in en vloog ik over de kop! Gelukkig heb ik me niet bezeerd en kon ik toen ik onder mijn fiets vandaan kwam de wedstrijd vervolgen. Dat mountainbiken vind ik zo leuk dat ik binnenkort nog meer wedstrijden ga rijden!

• 26/11/2005

Mountainbikewedstrijd Westenschouwen

Voor de afwisseling wil ik het komende winterseizoen wat gaan fietsen en moutainbiken. 2 weken geleden hebben Peter en ik met een paar vrienden in Zuid-Limburg een weekendje gemountainbiked. Ik vond het erg leuk en wilde ook wel eens een wedstrijdje rijden. Zaterdag heb ik dus voor het eerst een Mountainbikewedstrijd gereden in Westerschouwen. Ik kende het parcours, omdat ik er ook wel eens train voor het lopen. Alleen werd het precies in tegenovergestelde richting gereden in de wedstrijd.

De dames startten 20 sec. na de heren veteranen op een breed stuk. Er werd hard gestart en 400 meter verder moesten we zowat stoppen, omdat daar een trechtervormige toegang tot het smalle paadje is en de heren er nog niet allemaal door waren. Omdat het de eerste keer was ben ik een beetje behoudend gestart. Er reden flink veel mannen voor en jammer genoeg moest er daardoor veel worden afgestapt heuvelop.

Toen er eindelijk een breed stuk kwam kon ik 2 dames en wat heren inhalen en daarna kon ik pas in mijn eigen tempo gaan rijden. Er zat 1 flinke klim in met vlak daarvoor een scherpe bocht. In het tweede rondje reed ik op de 4e plaats en in die scherpe bocht brak mijn ketting!!! Dat was dus einde wedstrijd. In tegenstelling tot lopen is dat mountainbiken best onvoorspelbaar. Je bent afhankelijk van je materiaal en je hebt met andere fietsers te maken. Als er iemand voor jou stopt om helling op te lopen, moet je zelf ook afstappen als je niet kunt passeren vanwege de smalle paadjes.

Toch vond ik het ontzettend leuk om mee te doen en waarschijnlijk ga ik komend weekend nog een wedstrijd rijden!

• 13/11/2005

10 EM Hoek van Holland

Vandaag heb ik meegelopen met de 10 EM van Hoek van Holland welke deel uitmaakt van het Like2run circuit. Het was de eerste wedstrijd die ik voor Voorne Atletiek liep, mijn nieuwe vereniging. Na zo'n 2 km over de boulevard moesten we door het mulle zand van de duinen en over het strand. Gelukkig stond de wind gunstig. Toch kwam ik in het zand bijna niet vooruit.

Nadat ik het strand en de duinen gepasseerd was leek ik wel helemaal leeg. De ademhaling stond op gieren en dat ging ook niet meer over tot de finish. Na 9 km werd ik ingehaald door Luci. Ik heb geprobeerd achter haar aan te gaan, maar dat koste heel veel moeite. Op 14 km liet zij het tempo ineens zakken en liepen we schouder aan schouder. Ongeveer 400 meter voor de finish heb ik geprobeerd nog een eindsprint in te zetten en daarmee kon ik voor Luci eindigen en werd ik 1e dame in het circuit.

Overall werd ik 6e dame in een niet zo fraaie tijd van 1.06.29. Op de foto kun je goed de Kinesiotape zien die Arnold Groeneveld heeft aangebracht op de plek waar de stressfractuur zat. Ik had gelukkig geen last van mijn enkel die ik vorige week verzwikte.

• 30/10/2005

Cross 6 km - Maassluis

Vandaag zou ik een cross lopen van 6 km in Maassluis. De warming-up ging goed en na de start liep ik lekker tot ongeveer 2 km waar ik nogal ongelukkig in een kuil stapte en mijn enkel flink verzwikte. Ik stopte onmiddelijk en een paar seconden later stapte er nog een loper in (Jaap) en hij kwam zelfs lelijk ten val. Uiteindelijk ben ik naar het finish-gebied gedribbeld waar ik na 3 km uitstapte in 13.19 en grappig genoeg nog als eerste dame eindigde.

Vandaag ben ik naar Arnold Groeneveld (www.sportmassagegroeneveld.nl) geweest en hij heeft mijn enkel ingetaped met Kinesiotape die ook al zo praktisch bleek bij de stressfractuur. Hopelijk kan ik over een paar dagen weer goed uit de voeten!

• 15/10/2005

Trimloopje Lelystad - 5 KM : 19.13 en 10 KM : 40.02

Afgelopen zaterdag 15 oktober heb ik voor het eerst sinds de stressfractuur weer een trimloopje gedaan in Lelystad. Ik heb niet voluit gelopen, maar ben wel tevreden. Een 5 km in 19.13 die ik won, en een uurtje later een 10 km in 40.02 waar ik 2e werd.

• 15/07/2005

Baanwedstrijd bij PAC - 3000 m 10.16

Ik zat in de laatste serie. Er was bij aankomst wat onduidelijkheid over de starttijd, dus heb ik 2x ingelopen met daartussen een uurtje wachten. Na 1600m was ik al verzuurd en deden mijn benen niet wat ik wilde!

• 09/07/2005

1e NK - 5000 m 17.33.97

Amsterdam Nogal langzaam gestart. Onderweg liep het niet zoals ik had gewild. Dit was mijn 1e NK en wel een goede ervaring. Het eerste groepje ging te snel de tweede waar ik in zat te langzaam.Uiteindelijk kwam ik alleen te lopen en kon ik niet echt versnellen. Wel leuk om eens mee te maken.

Ik werd overigens 5e.

• 02/07/2005

Ekiden PAC Rotterdam - 2.53.26

Met Anje, Carola, Marieke, Vivian en Adri vormden we het team RunningPoint dames en we wonnen bij de dames en werden overall 7e.

Ik liep een 5 km in 17.52.

• 29/06/2005

Instuif Leiden Atletiek - 3000 m 10.03.78

Instuif Leiden Atletiek. Nieuw pr! Het ging best goed. De laatste 2 rondjes kwam ik echter te kort om bijeen groepje te blijven.

• 25/06/2005

Ambachtsheerlijkheidloop Numansdorp - 10 km 37.10

Ambachtsheerlijkheidloop in Numansdorp. Het was weer erg warm. Ik heb al een paar keer meegedaan, maar loop hier nooit snelle tijden. Ik werd 1e dame en 5e finisher overall.

• 15/06/2005

Fortis ¼ marathon Rotterdam - 10.5 km 38.52

Fortis ¼ marathon Rotterdam. Warm!! Wel 30 graden! Toch ging het best goed. 3e dame achter Kristijna en Wilma.

Onderweg nog een Keniaanse dame ingehaald.

• 11/06/2005

Knijnenburgloop Maasdijk - 15 km 54.50

Knijnenburgloop in Maasdijk. Nieuw pr! Het ging erg makkelijk. Ik werd 2e dame achter een Poolse. Onderweg werd ik erg aardig geholpen door Eddy van Haag Atletiek.

• 05/06/2005

Clubcompetitie bij Sparta in Den Haag - 3000 m 10.23

Clubcompetitie bij Sparta in Den Haag. Ging niet zo lekker, met een enorme eindsprint wist ik net van Carla Ophorst te winnen.

• 22/05/2005

Royal Ten in Den Haag - 10 km 37.54

Deze westrijd ging niet goed. De eerste 2 km kon ik al niet het geplande tempo lopen. Jammer! Ik werd 3e achter Drissia en Brigitte.

• 13/05/2005

Stadloop in Middelburg - 7,5 km 28.09

Het was een erg bochtig parcours door de mooie stad Middelburg. Ik maakte deel uit van team Koole Sport1, met Wim Padmos, Rutger Veerman, Remy Vasseur en Kim Reynierse.

We wonnen en ik werd zelf ook 1e dame.

• 24/04/2005

Maasstrichts Mooiste - 15 km 56.53

Voorzichtig gestart vanwege de klim die erin zou zitten. Die was best pittig, dus ik ben erg tevreden over de tijd. Leuk, ik was uitgenodigd en mocht in een hotel overnachten!

• 17/04/2005

Hilversum - 10 km 36.22

Best lekker gelopen. Het leek ineens een stuk warmer dan de voorgaande dagen.

• 10/04/2005

Rijnmondloop in Rotterdam - 10 km 37.19

Lekker gelopen, voor mijn gevoel ging ik harder dan deze tijd. Ik moest nog sprinten op de Coolsingel voor de 2e plaats achter Marlies.